Citroen LN i Citroen LNA były małymi samochodami produkowanymi przez francuską firmę Citroen w ramach koncernu PSA w latach 1976-1985.
Citroen LN wszedł na rynek 26 lipca 1976 jako zmodyfikowana wersja Peugeota 104 Z, z którego wykorzystano zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i deskę rozdzielczą. LN napędzany był ekonomicznym, dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 602 cm³ i mocy maksymalnej 32 KM zapożyczonym z Citroena 2CV.
Był bardzo słabo wyposażony, ale za to cena i koszty jego utrzymania były bardzo niskie.
Nieco wcześniej, przed premierą Citroena LNA, wprowadzono do produkcji niemal bliźniaczy Talbot Samba, który odróżniał się m.in. innym kształtem przednich reflektorów i nieco przedłużonym tyłem. Citroen LNA został oficjalnie wycofany z produkcji latem 1985, zaś Talbot Samba produkowany był o rok dłużej. Drugi siostrzeniec LNA - Peugeot 104 produkowany był do 1988 roku, kiedy to został zastąpiony modelem 205.
Poprzednikiem citroena LN był model 2 CV, zaś następcą citroen AX.
Ln był zaliczany do segmentu "B"
Był to 3 drzwiowy hatchback
z 4-ro biegową skrzynią biegów
podobnie jak 2CV z przednim napędem
o długości 3380 mm
szerokości 1520 mm
wysokości 1370 mm
rozstaw osi 2230 mm
LN i LNa miały swych bliźniaków ;
Talbota Sambę i Peugeota 104
Dane Diagnostyczne:
Silnik ; 4 - suwowy, 2- cylindrowy, bokser, umieszczony z przodu, chłodzony powietrzem;
Średnica cylindra 74 mm, skok tłoka 70 mm, pojemność 602 ccm.
Stopień sprężania 7,25
Moc max… 32 Km
Luz zaworów teoretyczny 0,53 mm zawór ssący
0,40 mm zawór wydechowy
Czasy rozrządu;
- otwarcie zaworu ssącego 3* przed ZZ lub 0,06 mm
- zamknięcie zaworu ssącego 45* po ZW lub 62,14 mm
- otwarcie zaworu wydechowego 45* przed ZW lub 62,14 mm
- zamknięcie zaworu wydechowego 11* po ZZ lub 0,816 mm
Ustawienie rozrządu wg znaków.
Gaźnik opadowy Solex typ 30 PBI lub 30 PICS
Ciężar pływaka 5,7 G
Przepustowość dysz
- gardziel (Ø w mm) 23 dla 30PBI i PICS
- główna dysza paliwa 115 dla 30PBI i 140 PICS
- dysza główna powietrza 250 160
Obroty biegu jałowego 47 47
Pompa Paliwa SEV, przyspieszająca typ 30 PBI do listopada 1961, potem 30 PICS
Akumulator 6 V,45- 50Ah
Biegun”-„ połączony z masą.
Rozdzielacz zapłonu z podwójną krzywką.
Wyprzedzenie stałe zapłonu 10-12*
Wyprzedzenie regulowane odśrodkowym regulatorem zapłonu 14-17* przy 4000 obr/min
Odstęp styków przerywacza 0,4 , 0,5 mm
Świece zapłonowe AC 43 F lub SEV Marchal CR35
Odstęp elektrod świecy zapłonowej 0,6 mm, do 0,7 mm
Cewka zapłonowa Ducellier w bakielicie
Regulator prądu Ducellier typ 8325 A, lub Paris Rhone
Prądnica Ducellier typ 7276 , lub Paris Rhone G11 R111
Skrzynia biegów 4- biegowa+ wsteczny ( 4 synchronizowane) przełożenia.
1 bieg 0,1784
2 bieg 0,345
3 bieg 0,520
4 bieg 0,760
Wsteczny bieg 0,1784
Napęd zblokowany na koła przednie.
Przekładnia główna
O przełożeniu 3,625 (8/29)
Przednie zawieszenie na wahaczach podłużnych i sprężynach spiralnych.
Ustawienie przednich kół;
Kąt pochylenia kół 1*30”
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 15*
Rozbieżność kół 1….3 mm
Prześwit 288±2,5 mm
Tylne zawieszenie niezależne na wahaczach wleczonych , element resorujący poziomy.
Kąt pochylenia tylnego koła 30”do 1 *
Zbieżność tylnych kół 0….8 mm
Ogumienie 125x380 Michelin X
Ciśnienie w ogumieniu;
Przód 1,30 kG/ccm
Tył 1,5 kG/ccm
Przekładnia kierownicza zębatkowa.
Hamulce hydrauliczne.
Ciężar własny 640 kg
Ciężar całkowity z obciążeniem 960 kg
Obciążenie osi przedniej 460 kg
Obciążenie osi tylnej 500 kg
Pojemności;
- zbiornik paliwa 25 L
- układ smarowania 2 L
- blok napędowy 1 L
- Układ hamulcowy 0,5 L
Powyższe dane pochodzą z lektury

" Poradnik montera diagnosty" , wydawnictwa komunikacji i łącznści z 1975 roku.
Autorem tego wydania był -->> MGR INŻ Waldemar Zydorek
Jakby ktoś potrzebował dane innych marek z miłą chęcią pomogę posiadam prawie wszystkie modele lat PRL-u.
http://www.google.pl/search?q=citroen+ln+galeria&hl=pl&client=firefox-a&hs=eHZ&rls=org.mozilla:pl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=AnVeT9OeJcvDtAbM0K2bBg&ved=0CGoQsAQ&biw=1262&bih=592