Citroen 2CV – samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1948-1990. Przez 42 lata produkcji powstało 3 872 583 tych aut. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego – 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie.
Citroen 2 CV Model 425 1954….1958
Silnik ; 4 - suwowy, 2- cylindrowy, bokser, umieszczony z przodu, chłodzony powietrzem;
Średnica cylindra 66 mm, skok tłoka 62 mm, pojemność 425 ccm.
Stopień sprężania 6,2 i 7,0
Moc max… 12Km przy 4200 obr/min
Moment max… 2,4kGm przy 2500 obr/min
Luz zaworów na gorąco 0,20 mm
Pierścienie;
- uszczelniające 66x2 mm
- zagarniające 66x4,5 mm
Ustawienie rozrządu wg znaków.
Gaźnik opadowy Soleź typ 26 BCI
Ciężar pływaka 5,7 G
Przepustowość dysz ST. Spręż. 6,2 st. Spręż. 7
Do października 1955 r. po 1955 r.
- gardziel (Ø w mm) 17 15,5 17
- główna dysza paliwa 95 100 107 begin_of_the_skype_highlighting 95 100 107 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 95 100 107 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 95 100 107 end_of_the_skype_highlighting
- dysza powietrza 155 195 190
- dysza paliwa biegu jałowego 40 42 42
- dysza rozruchowa 100 90 90
- zawór iglicowy ( Ø w mm ) 1,5 1,2 1,2
Pompa Paliwa o napędzie mechanicznym.
Filtr powietrza suchy.
Akumulator 6 V, 60Ah
Biegun”-„ połączony z masą.
Rozdzielacz zapłonu z podwójną krzywką.
Wyprzedzenie stałe zapłonu 9*………..11*
Wyprzedzenie regulowane automatycznie 16*……….19*
Odstęp styków przerywacza 0,4 mm
Świece zapłonowe Floguet 110, Marchal 36 lub Champion LA 10
Odstęp elektrod świecy zapłonowej 0,5 mm
Regulator prądu Ducellier RG6DI, Sp 39/1283
Rozrusznik Ducellier A 533-01 znak 381
Prądnica Citroen A 532-11
Sprzęgło odśrodkowe, jednotarczowe, suche, włączające siępo przekroczeniu 1000 obr/min samoczynnie.
Skrzynia biegów 4- biegowa+ wsteczny ( 4 synchronizowane) przełożenia.
1 bieg 0,148
2 bieg 0,308
3 bieg 0,516
4 bieg 0,618
Wsteczny bieg 0,138
Napęd na koła przednie.
Przednie zawieszenie niezależne, na wahaczach podłużnych pchanych, połączonych specjalnymi sprężynami poziomymi z wahaczami tylnymi , amortyzatory teleskopowe cierne.
Ustawienie przednich kół;
Rozbieżność kół przednich 1…3 mm
Kąt pochylenia kół 1*30”
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 0*15”
Prześwit 298 mm
Tylne zawieszenie na wahaczach wzdłużnych wleczonych
Kąt pochylenia tylnego koła 0*30”
Zbieżność tylnych kół 0….8 mm
Prześwit 435 mm
Ogumienie 125x400
Ciśnienie w ogumieniu;
Przód 1,0 kG/ccm
Tył 1,1kG/ccm
Przekładnia kierownicza zębatkowa.
Hamulce hydrauliczne.
Ciężar własny 490 kg( sachara 640 kg )
Pojemności;
- zbiornik paliwa 20 L
- układ smarowania 2 L
- blok napędowy 1 L
Powyższe dane pochodzą z lektury

" Poradnik montera diagnosty" , wydawnictwa komunikacji i łącznści z 1975 roku.
Autorem tego wydania był -->> MGR INŻ Waldemar Zydorek
Jakby ktoś potrzebował dane innych marek z miłą chęcią pomogę posiadam prawie wszystkie modele lat PRL-u.
taka ciekawostka:

a to normalnie:

i koncept:
