Autor Wątek: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958  (Przeczytany 9140 razy)

0 użytkowników i 96 Gości przegląda ten wątek.

Offline citro

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3670
  • Postaw piwo: +20/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: Citroen C4GP , LN, BX 19,16v w Kombi :)
  • Prawidziwe imię: Andrzej
Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« dnia: Luty 14, 2012, 21:20:41 pm »
Citroen 2CV – samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1948-1990. Przez 42 lata produkcji powstało 3 872 583 tych aut. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego – 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie.

Citroen 2 CV   Model 425        1954….1958

Silnik ; 4 - suwowy, 2- cylindrowy, bokser, umieszczony z przodu, chłodzony powietrzem;
Średnica cylindra 66 mm, skok tłoka 62 mm, pojemność 425 ccm.
Stopień sprężania                                                       6,2   i   7,0
Moc max…                                                              12Km przy 4200 obr/min
Moment max…                                                        2,4kGm przy 2500 obr/min
Luz zaworów na gorąco                                           0,20 mm

Pierścienie;
- uszczelniające                                                         66x2 mm
- zagarniające                                                            66x4,5 mm
Ustawienie rozrządu wg znaków.


Gaźnik opadowy Soleź typ 26 BCI
Ciężar pływaka                                                          5,7 G
Przepustowość dysz                                                 ST. Spręż. 6,2               st. Spręż.  7
                                                                Do października 1955 r.                 po 1955 r.
- gardziel (Ø w mm)                                               17                15,5              17
- główna dysza paliwa                                            95                100              107 begin_of_the_skype_highlighting              95 100 107      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              95 100 107      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              95 100 107      end_of_the_skype_highlighting
- dysza powietrza                                                  155                195              190
- dysza paliwa biegu jałowego                               40                   42               42
- dysza rozruchowa                                               100                  90               90
- zawór iglicowy ( Ø w mm )                                 1,5                  1,2             1,2
Pompa Paliwa o napędzie mechanicznym.
Filtr powietrza suchy.
Akumulator 6 V, 60Ah
Biegun”-„ połączony z masą.
Rozdzielacz zapłonu z podwójną krzywką.
Wyprzedzenie stałe zapłonu                                             9*………..11*
Wyprzedzenie regulowane automatycznie                      16*……….19*
Odstęp styków przerywacza                                                     0,4 mm
Świece zapłonowe Floguet 110, Marchal 36 lub Champion LA 10
Odstęp elektrod świecy zapłonowej                                         0,5 mm
Regulator prądu Ducellier RG6DI, Sp 39/1283
Rozrusznik Ducellier A 533-01 znak 381
Prądnica Citroen A 532-11
Sprzęgło odśrodkowe, jednotarczowe, suche, włączające siępo przekroczeniu 1000 obr/min samoczynnie.
Skrzynia biegów 4- biegowa+ wsteczny ( 4 synchronizowane) przełożenia.
1 bieg    0,148
2 bieg    0,308
3 bieg    0,516
4 bieg    0,618
Wsteczny bieg    0,138
Napęd na koła przednie.
Przednie zawieszenie niezależne, na  wahaczach podłużnych pchanych, połączonych specjalnymi sprężynami poziomymi z wahaczami tylnymi , amortyzatory teleskopowe cierne.
Ustawienie przednich kół;
Rozbieżność kół przednich                                       1…3 mm
Kąt pochylenia kół                                                    1*30”
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy                     0*15”
Prześwit                                                                     298 mm
Tylne zawieszenie na wahaczach wzdłużnych wleczonych
Kąt pochylenia tylnego koła                                      0*30”
Zbieżność tylnych kół                                                0….8  mm
Prześwit                                                                     435 mm
Ogumienie                                                                 125x400
Ciśnienie w ogumieniu;
Przód                                                                          1,0 kG/ccm
Tył                                                                               1,1kG/ccm
Przekładnia kierownicza zębatkowa.
Hamulce hydrauliczne.
Ciężar własny                                                             490 kg( sachara 640 kg )
Pojemności;
- zbiornik paliwa                                                         20 L
- układ smarowania                                                     2 L
- blok napędowy                                                         1 L


Powyższe dane pochodzą z lektury :) " Poradnik montera diagnosty" , wydawnictwa komunikacji i łącznści z 1975 roku.
Autorem tego wydania był -->> MGR INŻ Waldemar Zydorek
Jakby ktoś potrzebował dane innych marek z miłą chęcią pomogę posiadam prawie wszystkie modele lat PRL-u.

taka ciekawostka:


a to normalnie:

i koncept:
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2012, 15:58:46 pm wysłana przez TomekTB »
Sudecki Klub Citroena to niekończąca się opowieść :)
Jeśli potrzebujesz pomocy , dzwoń 694706167 czynny 24/h , jeśli będę w stanie pomogę " Citro "

Offline rami

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gaduła
  • Wiadomości: 397
  • Postaw piwo: +4/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: XM MKI 2,1 MK II 2,5 C5 II lif 2,0 HDI C5 2.0
  • Prawidziwe imię: robert
Odp: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2012, 23:36:33 pm »
http://kupuzywane.moto.onet.pl/citroen-2-cv-jaslo-unikat-igielka-C22885470.html


takie cacka tez sa  jeszcze tylko czy cena nie za duza???????
pozdrawiam cytrynierzy

Offline citro

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3670
  • Postaw piwo: +20/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: Citroen C4GP , LN, BX 19,16v w Kombi :)
  • Prawidziwe imię: Andrzej
Odp: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2012, 23:47:31 pm »
Cena może i i deko  ....... :) , ale cóż się nie robi dla przyjaciół :), może chciałbyś mi takie co nieco podarować na urodziny hehe, jak tak to podpowiem kiedy mam.
Sudecki Klub Citroena to niekończąca się opowieść :)
Jeśli potrzebujesz pomocy , dzwoń 694706167 czynny 24/h , jeśli będę w stanie pomogę " Citro "

Offline Citronauta

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3057
  • Postaw piwo: +19/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: BX GTI 16V
  • Prawidziwe imię: Łukasz
Odp: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2012, 21:06:53 pm »
http://kupuzywane.moto.onet.pl/citroen-2-cv-jaslo-unikat-igielka-C22885470.html


takie cacka tez sa  jeszcze tylko czy cena nie za duza???????
Cena niekoniecznie duża ponieważ 2cv z lat 80tych po renowacji potrafią kosztować po 20 tys i więcej tak że auto które jest starsze i po renowacji powinno być droższe (widać nawet pewne różnice w porównaniu z tymi 2cv-kami które zazwyczaj widzimy ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 21:25:54 pm wysłana przez mhm »
Kanciastopiękny i nic więcej :)

Offline rami

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gaduła
  • Wiadomości: 397
  • Postaw piwo: +4/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: XM MKI 2,1 MK II 2,5 C5 II lif 2,0 HDI C5 2.0
  • Prawidziwe imię: robert
Odp: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2012, 22:30:03 pm »
Cena może i i deko  ....... :) , ale cóż się nie robi dla przyjaciół :), może chciałbyś mi takie co nieco podarować na urodziny hehe, jak tak to podpowiem kiedy mam.



to jak bede od ciebie mial c5 mkIII to pomysle ha ha
pozdrawiam cytrynierzy

Offline mhm

  • Polityk
  • Wiadomości: 1831
  • Postaw piwo: +22/-0
  • Marka samochodu: Renault, Chevy
  • Model: Astro '97 HiTop, Peugeot 307SW 1.6HDI 2005r
  • Prawidziwe imię: Maciej
Odp: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2012, 11:18:39 am »
2CV była bazą i inspiracją wielu modyfikacji:
WWW 1
WWW 2
MHM
Było, minęło: Fiat UNO 1.4i '96, BX 1.6 LPG '89, BX 1.9D '90, Xantia 1.8i Break '96, Laguna Kombi 1.8 8V '96

Offline Citronauta

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3057
  • Postaw piwo: +19/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: BX GTI 16V
  • Prawidziwe imię: Łukasz
Odp: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 19, 2012, 13:35:48 pm »
Osobiście najbardziej podoba mi się ta wersja 2cv w wersjo ciągnika siodłowego z przyczepą kempingową która ma uchylny dach coś jak w westfalii :) po za tym te wersje robione na spedstera też są całkiem fajne
Kanciastopiękny i nic więcej :)

Offline citro

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3670
  • Postaw piwo: +20/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: Citroen C4GP , LN, BX 19,16v w Kombi :)
  • Prawidziwe imię: Andrzej
Odp: Citroen 2 CV - model 425 - 1954...1958
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2015, 21:18:21 pm »
Jakby ktoś potrzebuje deko danych o starych modelach , chętnie pomogę
Sudecki Klub Citroena to niekończąca się opowieść :)
Jeśli potrzebujesz pomocy , dzwoń 694706167 czynny 24/h , jeśli będę w stanie pomogę " Citro "