Autor Wątek: Citroen LN , LNa  (Przeczytany 3295 razy)

0 użytkowników i 132 Gości przegląda ten wątek.

Offline citro

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3670
  • Postaw piwo: +20/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: Citroen C4GP , LN, BX 19,16v w Kombi :)
  • Prawidziwe imię: Andrzej
Citroen LN , LNa
« dnia: Marzec 12, 2012, 22:59:50 pm »
Citroen LN i Citroen LNA były małymi samochodami produkowanymi przez francuską firmę Citroen w ramach koncernu PSA w latach 1976-1985.
Citroen LN wszedł na rynek 26 lipca 1976 jako zmodyfikowana wersja Peugeota 104 Z, z którego wykorzystano zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i deskę rozdzielczą. LN napędzany był ekonomicznym, dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 602 cm³ i mocy maksymalnej 32 KM zapożyczonym z Citroena 2CV.
 Był bardzo słabo wyposażony, ale za to cena i koszty jego utrzymania były bardzo niskie.
Nieco wcześniej, przed premierą Citroena LNA, wprowadzono do produkcji niemal bliźniaczy Talbot Samba, który odróżniał się m.in. innym kształtem przednich reflektorów i nieco przedłużonym tyłem. Citroen LNA został oficjalnie wycofany z produkcji latem 1985, zaś Talbot Samba produkowany był o rok dłużej. Drugi siostrzeniec LNA - Peugeot 104 produkowany był do 1988 roku, kiedy to został zastąpiony modelem 205.

Poprzednikiem citroena LN był model 2 CV, zaś następcą citroen AX.
Ln był zaliczany do segmentu "B"
Był to 3 drzwiowy hatchback
z 4-ro biegową skrzynią biegów
podobnie jak 2CV z przednim napędem
o długości 3380 mm
szerokości 1520 mm
wysokości 1370 mm
rozstaw osi 2230 mm
LN i LNa miały swych bliźniaków ;
Talbota Sambę i Peugeota 104

Dane Diagnostyczne:

Silnik ; 4 - suwowy, 2- cylindrowy, bokser, umieszczony z przodu, chłodzony powietrzem;
Średnica cylindra 74 mm, skok tłoka 70 mm, pojemność 602 ccm.
Stopień sprężania                                                       7,25
Moc max…                                                              32 Km
Luz zaworów  teoretyczny                                      0,53 mm zawór ssący
                                                                                 0,40 mm zawór wydechowy
Czasy rozrządu;
- otwarcie zaworu ssącego                                        3* przed ZZ lub 0,06 mm
- zamknięcie zaworu ssącego                                    45* po ZW lub 62,14 mm
- otwarcie zaworu wydechowego                             45* przed ZW lub 62,14 mm
- zamknięcie zaworu wydechowego                         11* po ZZ  lub 0,816 mm
Ustawienie rozrządu wg znaków.


Gaźnik opadowy Solex  typ 30 PBI lub 30  PICS
Ciężar pływaka                                                          5,7 G
Przepustowość dysz                                                 
- gardziel (Ø w mm)                                               23 dla 30PBI i PICS
- główna dysza paliwa                                           115 dla 30PBI i 140 PICS
- dysza główna powietrza                                      250                     160
Obroty biegu jałowego                                            47                       47
Pompa Paliwa SEV, przyspieszająca typ 30 PBI do listopada 1961, potem 30 PICS
Akumulator 6 V,45- 50Ah
Biegun”-„ połączony z masą.
Rozdzielacz zapłonu z podwójną krzywką.
Wyprzedzenie stałe zapłonu                                             10-12*
Wyprzedzenie regulowane odśrodkowym regulatorem zapłonu    14-17* przy 4000 obr/min
Odstęp styków przerywacza                                                     0,4 , 0,5 mm
Świece zapłonowe  AC 43 F lub SEV Marchal CR35
Odstęp elektrod świecy zapłonowej                                         0,6 mm, do 0,7 mm
Cewka zapłonowa Ducellier w bakielicie
Regulator prądu Ducellier typ 8325 A, lub Paris Rhone
Prądnica Ducellier typ 7276 , lub Paris Rhone G11 R111

Skrzynia biegów 4- biegowa+ wsteczny ( 4 synchronizowane) przełożenia.
1 bieg    0,1784
2 bieg    0,345
3 bieg    0,520
4 bieg    0,760
Wsteczny bieg    0,1784
Napęd zblokowany na koła przednie.
Przekładnia główna
O przełożeniu                                                           3,625     (8/29)
Przednie zawieszenie na wahaczach podłużnych i sprężynach spiralnych.
Ustawienie przednich kół;
Kąt pochylenia kół                                                    1*30”
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy                     15*
Rozbieżność kół                                                        1….3 mm
Prześwit                                                                     288±2,5  mm
Tylne zawieszenie niezależne na wahaczach wleczonych , element resorujący poziomy.               
Kąt pochylenia tylnego koła                                      30”do 1 *
Zbieżność tylnych kół                                                0….8  mm
Ogumienie                                                                 125x380 Michelin X
Ciśnienie w ogumieniu;
Przód                                                                          1,30 kG/ccm
Tył                                                                               1,5 kG/ccm
Przekładnia kierownicza zębatkowa.                         
Hamulce hydrauliczne.
Ciężar własny                                                             640 kg
Ciężar całkowity z obciążeniem                                 960 kg
Obciążenie osi przedniej                                             460 kg
Obciążenie osi tylnej                                                   500 kg
Pojemności;
- zbiornik paliwa                                                         25 L
- układ smarowania                                                     2 L
- blok napędowy                                                          1 L
- Układ hamulcowy                                                    0,5 L

Powyższe dane pochodzą z lektury                                                                                                        ;)  >:D

" Poradnik montera diagnosty" , wydawnictwa komunikacji i łącznści z 1975 roku.
Autorem tego wydania był -->> MGR INŻ Waldemar Zydorek
Jakby ktoś potrzebował dane innych marek z miłą chęcią pomogę posiadam prawie wszystkie modele lat PRL-u.


http://www.google.pl/search?q=citroen+ln+galeria&hl=pl&client=firefox-a&hs=eHZ&rls=org.mozilla:pl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=AnVeT9OeJcvDtAbM0K2bBg&ved=0CGoQsAQ&biw=1262&bih=592
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 23:17:28 pm wysłana przez citro »
Sudecki Klub Citroena to niekończąca się opowieść :)
Jeśli potrzebujesz pomocy , dzwoń 694706167 czynny 24/h , jeśli będę w stanie pomogę " Citro "

Offline citro

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3670
  • Postaw piwo: +20/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: Citroen C4GP , LN, BX 19,16v w Kombi :)
  • Prawidziwe imię: Andrzej
Odp: Citroen LN , LNa
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2012, 14:19:13 pm »
Czy ma ktoś może dojście do części blacharskich tego auta ???

Jeśli tak proszę o kontakt ;    694706167
   
Sudecki Klub Citroena to niekończąca się opowieść :)
Jeśli potrzebujesz pomocy , dzwoń 694706167 czynny 24/h , jeśli będę w stanie pomogę " Citro "

Offline hello

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Postaw piwo: +0/-0
  • Marka samochodu: ihhjk
  • Model: hkhk
Odp: Citroen LN , LNa
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2018, 21:08:17 pm »
Hej ja znalazłem fajne dobrego blacharza i części ale wolałbym żebyś pisał priv haha bo to jest rzadkość
Sposoby na naturalne powiększanie biustu naprawdę działają :)